11 September 2008

Konnichiwa! (and other introductory phrases)

こんにちは!


はじめまして。私(わたし)のなまえは アサード (Asad)です。
アメリカ(あめりか)人(じん)です。
コロンビア大学(だいがく)の二(に)ねんせいです。
ニュージャージ(にゅうじゃあじ)からきました。
わたしのせんこうは architecture と art history です。
わたしのこうこう (high school) でにほのごをべんきょうしました。

I'm really excited to begin studying Japanese again (after taking a few years in high school and even traveling to Japan to experience the language and culture of such an interesting place firsthand). I'm taking Japanese this year not only to regain a working knowledge of the language, but also to meet some interesting people with a similar interest in the Japanese language.

どうぞよろしく!

1 comment:

cockroach said...

this is the only post that hasnt been commented, so i am going to do it.
btw, all the photos は とても けれい です.